Florida

Hola!

Voor degene die het nog niet wisten: Florida is echt amazing! Je hebt er vanalles, maar dan soms wat meer dan in Nederland.

Bijvoorbeeld:
Als je besluit om een keer 'het bos' in te gaan, kom je in een soort 'jungle' terecht.

En alsof het al niet genoeg werk is om te kijken waar je loopt, moet je opletten dat je niet op een slang, spin, mier, mierennest, spinnennest, alligator of hert stapt. Elk geluid klinkt een stuk enger wanneer je daar op moet letten, haha.

In Florida hebben ze ook veel parken, zoals Busch Gardens (in Tampa), Disney, Island of adventures en Sea World (Orlando). We gingen met twee andere exchange students naar Universals Island of Adventures. Het is alleen maar iets van twee uur rijden om naar Orlando te gaan en dan ben je op een plek waar meerdere parken dicht bij elkaar zijn.

Island of Adventures is het waard om erheen te gaan. Ze hebben vanalles: rollercoasters, rustigere atracties, meerdere thema's in het park (zoals Dinosaurussen, Cartoons) en natuurlijk het Harry Potter gedeelte. Als je er ooit heen gaat: probeer de 'butterbeer'!! Het is echt lekker, ookal klinkt het vies als iemand zegt dat het naar een romige soda smaakt.

Het was echt heel grappig om dit 'in het echt' te zien.

Ook dit was echt super koel!!!

En in Florida heb je ook je vrienden (die je leert kennen). Ik begrijp niet waarom niet meer mensen in Florida wonen. Wie wilt nou niet zomer het hele jaar door? Natuurlijk is het soms wat frisser, maar het komt erop neer dat het over het algemeen toch echt lekker is! Ik moet trouwens wel zeggen dat wij geluk hebben dit jaar. Tosia en Colin hadden gezegd dat het Duitse meisje voor ons wel een koudere (Florida) winter had ervaren.
Maar hoe geweldig is het om gewoon buiten te zitten, met een kampvuur, zonder dat het freeeeeezzzziiinnnggg is?!

Florida is ook goed in meerdere sporten. Op een gegeven moment had ik mijn eerste ice hockey game, en dat is echt zo stoer! Echt serieus. We volgden sommige wedstrijden op t, maar als je in het stadium zelf zit is het nog beter! Als de speler tegen elkaar opknallen, klinkt dat door het hele stadium!

Het team dat wij supporten is the Lightning/Tampa Bay Lightning/the Bolts. Voordat de wedstrijd begint zingen we (natuurlijk) het Amerikaanse volkslied en er wordt bliksem gecreeerd. Echt zo stoer! Als de Bolts scoren, creeeren ze ook bliksem.

Dit is het stadium. Onze plekken zijn trouwens echt geweldig! We zitten op de voorste rij van dat 'level' waar we zitten! :)

De gebouwen in Tampa zelf laten ook zien dat er een wedstrijd is, die avond.

Florida kan ookminder zijn, soms. In Florida kan ik niet echt zien wanneer het nou gaat regenen, en wanneer niet. Want als er wolken zijn, betekend het niet dat het echt gaat regenen. Ik word er wel al beter in, hoor. Want vaak als het warmer is in de morgen is er humidity of kans of regen later op de dag. Maargoed.
Dus als het dan op een gegeven moment gaat regenen, is het echt keihard. Maar... als je vijf minuten wacht, is het vaak weer over. Niet dat dat altijd zin heeft...

Maar gelukkig is het over het algemeen vaker mooi weer. Florida heeft echt een geweldige keuze in stranden! En het water en zand is overal mooi. :) Alleen minder, er is een kans dat je een haai tegenkomt als je in het water zit. Ik ging de laatste keer naar Fort de Soto, en daar was een man die een (kleine) haai ving. Haha, hoe vaak maak je dat nou mee? :) Het strand was vroeger trouwens geburikt als fort. Er staat nogsteeds een gebouw, en je kan daar gewoon naar binnen lopen en alles bekijken.

After sunset:

XOXO!

Oma

Suuuuper xxxxxx oma.

Dann

Waaauwie. Die foto van 'after sunset' is nice. :)
En het is gewoon koel dat je het naar je zin hebt! :D
xxxxxxxxxxxxx
waiting for your next story. :D

Sharon

Florida klinkt super gaaf, en hele hele jaar door zomer :D
Het lijkt mij ook heel vreemd dat alligators gewoon los lopen :P

xx

Liesjj

Lol t sneeuwt er wel Jmmr voor july