Week 19 & Week 20

Week 19

Maandag: Maandag was het weer een schooldag voor ons. En wij, als exchange studenten, weten dat we minder school hebben dan de mensen die hier altijd naar school gaan, want wij hadden (op zijn minst) een week minder school. We waren wel bang voor heel veel make-up work, maar dat viel gelukkig nog wel mee. Iedereen vond dat we er bruiner uitzagen en ze wilden allemaal de verhalen horen. Sommige mensen zeggen dat wij meer doen dan zij ooit hebben gedaan. En ze hebben best gelijk. :) Die dag ging ik na school naar Brennan’s vaders huis. We gingen namelijk skypen met mijn ouders, om te praten over Brennan’s ticket om naar Nederland te gaan. Naar Nederland? Yep! Hij komt gezellig met mij mee en blijft in het koude kikkerlandje voor 6 weken. We gingen alles dus bespreken, Brennan’s vader had een paar vragen en toen ging ik weer naar huis. Julia had die avond iets Fins gekookt. Hartstikke lekker! Dat ga ik dus lekker mee naar Nederland nemen, want het is niet al te moeilijk om te maken en is echt verrukkelijk! Het is echt geweldig om een exchange student te zijn! Vooral als je een zus vanuit een ander land krijgt. 3 landen in 1! (met mij meegerekend). Julia en ik zijn gek van drop. De Amerikanen willen daar niets van hebben. Ze hebben hier wel iets dat zij denken is “licorice”, maar dat smaakt niet zo zout als onze drop. Zelfs Julia’s drop is een beetje anders. Maar als haar ouders haar een pakket sturen met drop, of andersom, zitten we daar altijd van te smullen. Wat iedereen trouwens wel echt superlekker vind, is stroopwafel. Ze vinden die echt super! Haha. Die avond kwamen Tosia en Colin terug van het ontwikkelen van de foto’s van de onderwater camera en ze hadden “licorice covered with chocolate” voor Julia en mij meegenomen. Het klinkt raar, maar het was lekker!
Dinsdag: Die dag was ik van plan om mijn prom dress op te halen. Ik had het namelijk voordat wij op onze cruise gingen naar een wasserette gebracht, want daar konden ze de jurk verkorten. Ik kwam die dag voor niets, want ze hadden mij gebeld en gevraagd of ik het woensdag kon ophalen. Lekker dan… Maargoed! Voor Creative Writing hadden we trouwens een nieuw project. Best leuk, we moesten een collage van onze persoonlijkheid maken. Natuurlijk had ik die dag pas net mijn papieren, stiften, etc. gekocht, maar het eindresultaat was best leuk geworden!
Woensdag: Die dag ging ik weer naar de wasserette, om mijn jurk op te halen. Dus ik mijn hakken weer meegenomen naar school en vanuit school meteen daarheen gegaan. Dus ik de jurk opgehaald en toen gingen Brennan en ik naar een winkel waar hij zijn tuxido had besteld. Hij had het gepast en het zou de aankomende vrijdag klaar zijn om het op te halen.
Donderdag: Donderdag was een beetje een random day. Een paar van onze vriendengroep droegen een Hawaii shirt. Waarom? Geen idee! Wat ook grappig was, was dat tijdens onze anatomie klas, we eerst notities aan het maken waren en op een gegeven moment gaf onze lerares ons stiften en papier. We gingen “kleuren”. Een close collega was namelijk jarig die dag, dus we kleurden allemaal letters, totdat we samen HAPPY BIRTHDAY MRS. … spelden. Best grappig! :) haha!
Vrijdag: Vrijdag deden Julia en ik “yard work”. Dat moet natuurlijk ook gebeuren! Als exchange student doe je niet alleen maar leuke dingen en heb je een druk schema. We moeten natuurlijk ook soms even aardig doen en het gras voor ze maaien, of de vaat doen. Die dag was het tijd om de tuin te onderhandelen. Julia en ik hadden onze geweldige kleding aangetrokken en toverden de tuin om in een verzorgde tuin. :)

Na het grasmaaien waren we gewoon gezellig aan het doen. Die avond gingen Brennan en ik naar de film “21 jumpstreet”. Tosia en Colin gingen naar “American reunion”, net als Julia en Adolfo. Ik wil die film nog zien, one day! :)
Zaterdag: Zaterdag hadden we niet echt veel gedaan. Julia en ik waren vooral bezig met ons project. Kan me niet echt herinneren wat we verder hadden gedaan. Misschien ging ik weer naar Brennan toe? Ik heb geen idee!
Zondag: Zondag was het Moederdag! Ik hoop dat iedereen een fijne Moederdag had gehad. Ik ging die morgen ontbijten met Brennan, Brennan’s moeder, en Brennan’s zusje. We gingen naar Krackel Barrel (ofzo). Hartstikke leuk restaurantje! Ze hebben een winkeltje voordat je het restaurant zelf binnenkomt. De wachtlijn is normaalgesproken alleen 100 jaar lang. We moesten 40 minuten wachten. Not too bad! Ze hadden schattige lampjes, zeepjes, oud snoepgoed en andere frutseltjes! Breanne (zusje), Stephanie (moeder) en ik hadden alle drie een tas gekocht dat zei “Don’t worry, be happy”. Het ontbijt was echt heel erg lekker, daar!
Na het ontbijten brachten ze mij weer thuis en ging ik skypen met mijn Nederlandse mama (haha). Verder gingen we gewoon gezellig doen. Ik had wat kleins voor Tosia en Colin gekocht en een klein briefje voor Stephanie, Colin en Tosia geschreven. Ze vonden het hartstikke leuk! De dag was gewoon een relaxte dag.

Week 20

Maandag: Maandat ging ik na school naar Corinne toe. Dat was echt een tijd geleden. We waren gewoon gezellig aan het doen, ik bleef daar eten en daarna gingen Corinne, haar moeder en ik naar haar “chuch”, om vervolgens naar een plek te gaan waar “we feed the poor”.

Corinne had dat al vaker gedaan en ik wilde eigenlijk wel een keer mee. Het is altijd goed om mensen te helpen. Ik deelde pizza uit en zat met mensen te praten.
Dinsdag: Dinsdag gingen Brennan en ik naar het postkantoor om een pakketje vanuit Nederland op te halen. Hallo stroopwafels en dropjes! Mijn moeder had er ook de cadeautjes van Marlie in gestopt. Echt hartstikke leuk! Iedereen is er echt hartstikke blij mee!
Woensdag: Woensdag ging ik na school naar Brennan’s huis. Die avond ging ik ook naar Corinne toe. Zij ging namelijk naar haar kerk, waar er iets speciaals was voor mensen onze leeftijd. Ik heb me echt geen idee van wat ik moet verwachten met een kerk. Maar het was echt totaal niet wat ik had verwacht! Toen we binnenkwamen waren er spellen dat we konden gaan doen. Corinne en ik gingen ping pongen. Toen gingen we naar een grotere hal, waar mensen begonnen te zingen. Het was een beetje zoals een concert, maar dan zingen ze soms over religieuze dingen. Later kwam er een pastoor en ik vergeleek hem meer met een cabaretier. (ik weet dat dat misschien allemaal een beetje stom klinkt, maar ik wist echt niet wat ik ervan moest verwachten). Na het praatje van de priester gingen we naar een kamertje waar we met een kleiner groepje aan het kletsen waren. Het was echt hartstikke gezellig! Niet saai ofzo! Ik begrijp waarom mensen daar graag heen gaan! Wat trouwens erg grappig is, is dat er een andere exchange student was die avond. Ik kwam daar later pas achter, maar dat maakt niet uit.
Donderdag: Donderdag hadden Julia, Tosia en ik een kappersafspraak. Dit was ook een soort voorbereiden voor prom. We aten subway voor het avondeten en waren gewoon gezellig aan het doen.
Vrijdag: Vrijdag hadden Julia en ik onze nagels laten doen. Ondanks dat je aan het gemasseer moet wennen, het voelt toch wel goed! En onze nagels zien er nu geweldig uit! :) Na de nagels gingen we naar Ruby Tuesday (restaurant). We hadden heerlijk gegeten, en, zoals we dat altijd noemen, we vertrokken het restaurant met een “food baby” in onze buiken. Ik kon het niet geloven dat het al tijd was voor prom de volgende dag!!!
Zaterdag: Zaterdag begon zonder gestres (ondanks dat plannen constant veranderden). Rond een uur of 1 aten we middag eten (zonder make-up en onze haren zagen er niet uit). Daarna hadden we een afspraak bij de kapper. Zij gingen onze haren doen. Vanuit de kapper, reden we naar Dillards. Ze deden onze make-up daar. Toen we weer thuis waren, rond een uur of 4/5 trokken we onze jurken aan, maakten onszelf klaar voor “the boys” en namen een paar foto’s. Het was echt geweldig om Brennan’s gezicht te zien toen ik de kamer inliep.
Hij zei helemaal niets! (but it was the good kind of saying nothing). We gingen naar zijn huis, maakten meer foto’s, om vervolgens in de richting van Clearwater te gaan (waar onze prom was). We aten avondeten in een typisch Floridian restaurant.

We hadden heerlijk gegeten, dus toen we klaar waren gingen we naar onze prom. Het was echt geweldig! Het was net zoals in films! We dansten wat, en op een gegeven moment gingen ze natuurlijk prom king and Queen omroepen! Zo raar dat je dat zelf nu meemaakt! Natuurlijk is het normaal, want ik kon de mensen die king en Queen zijn geworden, maar het is toch iets waar je dan bij stilstaat! Ons thema was trouwens “Circus”. Er was een man die je portret tekende, een photobooth, chocolade fontein, muziek, tafeltjes, en toen we aankwamen, kwamen we trouwens aan in een mooie tuin. Het was echt geweldig! I had so much fun! Na prom gingen we naar de hotelkamer van vrienden. We waren gewoon gezellig aan het doen. Op een gegeven moment gingen we weer terug naar Wesley Chapel. Het was ondertussen namelijk al vroeg in de morgen, dus Brennan bracht mij naar huis.
Zondag: Zondag had ik lekker ingeslapen. Colin en Tosia lieten ons alleen niet te lang slapen, wat slim was, want anders konden we die avond niet slapen. Die dag gingen Tosia en ik naar de winkel om een taart/birthday cake voor mijn verjaardag uit te kiezen. I’m so excited! Aan de ene kant heb ik echt zin in mijn verjaardag/bday party (June 16th), maar aan de andere kant ook weer niet… Dat betekend namelijk dat ik bijna weer terug naar Nederland moet (and i dont try to be mean!!!) en het zonnige Florida en mijn vrienden moet verlaten. Wat veel mensen niet begrijpen, is waarom exchange studenten zo “sad” worden als ze horen over het teruggaan naar hun “home countries”. Wij weten namelijk het hele jaar door DAT we terug gaan naar, voor mij dan, Nederland. Maar ik weet nooit zeker wanneer en of ik ooit nog terug naar Amerika ga. Ik wil ECHT terug gaan! En dat Brennan met mij mee naar Nederland gaat maakt het een stuk beter. Kan hij ook eens wat nieuws zien. Hij kan niet wachten om te vertrekken, maar ik wil er zo lang mogelijk over doen! De tijd gaat echt zo ontzettend snel voorbij! Btw, i dont believe in saying goodbye… And you dont have to either.
If you really want to, you can ALWAYS visit people, or at least stay in touch. And I will. Because I made friends and family here. (En het klinkt super stom, maar om daaraan te denken maakt me ook “sad”. Dat is waarschijnlijk ook de reden waardoor ik er niet echt veel over wil praten.) En “followers”, dont get me wrong! I am excited to see you guys again! I won’t lie, maybe I’ll even slip a tear! I just don’t wanna leave… yet. :)

xo

Reacties

Reacties

Danni

Je prom klinkt geweldig! En alles wat je verder meemaakt ook!
Wij hebben natuurlijk onwijs veel zin in 1 juli. Maar ofcourse snappen wij ook wel dat het voor jou heel moeilijk is. Geniet van de tijd die je nog hebt!
xxxxx

Jamie

Wat heb je weer leuke dingen meegemaakt phy!
Jullie zien er zo mooi uit op die prom foto's :)
Haha op dit moment zou brennan niet hoeven balen van het weer in ons kikkerlandje! Het is echt super lekker weer nu :)

xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active