Laatste paar weken Amerikaan spelen

Na al weer een paar weken/maanden in Nederland te zijn geweest, is het dan eindelijk tijd om mijn laatste post te schrijven. Dan is het Amerikaanse avontuur letterlijk afgelopen.
Het is trouwens echt heel erg om er hier over te schrijven… terwijl ik in Nederland zit. De tijd is zo ontzettend snel voorbij gegaan! Alle dagen daar zijn net als de dag van gisteren. Maar hier zit ik dan nu, aan mijn bureau in Nederland.

Week 25 (een-na-laatste week)
Maandag 18 juni: Mijn verjaardag. De hele dag was vol gepland. En I love that! Die ochtend stond ik op en had ik met Corinne afgesproken. We zouden namelijk naar First Watch (ontbijt, brunch en lunch restaurant). Gewoon gezellig met z’n tweetjes wat eten. Het was hartstikke gezellig! Ze had echt heel erg leuk allemaal dingetjes van Bath & Bodyworks gekocht (I love that store!) met allemaal leuke taggs eraan van wat wij samen allemaal hadden gedaan. Echt superleuk en erg origineel!!


Corinne!

Natuurlijk kon ik het niet droog houden, want je gaat je wel echt realiseren dat het een van de laatste keren is dat ik dan met haar iets zou kunnen afspreken. Maar dat betekend niet dat we het niet gezellig hadden.

Na het ontbijt had haar vader mij weer thuisgebracht, om vervolgens mijn echte verjaardag met mijn gastouders en de Finse te vieren. Oh, en trouwens, ik had mijn “Philly-shirt” aangetrokken dat ik van Grandma G en Grandpa B had gekregen!

We gingen naar Tampa. (Zo raar dat die stad deze week in het nieuws stond. Ik bedoel, ik zat daar gewoon -vlakbij). We gingen met het kleine trolley dingetje, en gingen vanuit downtown Tampa naar Ybor City.


-

-

Na lekker rondgelopen te hebben, in en uit de winkeltjes zijn geweest, gingen we weer terug. We aten onze lunch bij Hooters. (Ookal zat ik nog een beetje vol van het ontbijt!) Ze hadden de mensen die daar serveerden verteld dat het mijn verjaardag was, dus toen zongen ze voor me! :) Wat leuk.
Die avond ging ik naar Brennan toe. We gingen naar het restaurant “Ruby Tuesday” en hadden beiden een heerlijke pasta gegeten! Als toetje had Brennan bedacht om Smores te gaan maken. Hij weet namelijk dat ik die zo ontzettend lekker vind! Dus kampvuurtje erbij, sweatshirts aan om muggenbulten te voorkomen en smores maken maar!

-

-

Het was een geweldige avond. Zelf alle sterren toonden zich! Een erg geslaagde verjaardag, dus!

Dinsdag 19 juni: Dinsdag hadden Colin en Tosia het idee om “de Finse” de alligators van Florida te laten zien. Dus wij gingen weer op een kano tour! Ze vonden het allemaal erg leuk om te doen.

-

-

Doordat het de afgelopen dagen meer had geregend was het water hoger en kregen wij het makkelijker om erdoorheen te varen/kanoën. Volgens mij vonden de “Finnies” het erg leuk om te doen! :)
Nadat we onszelf hadden opgefrist, gingen de Finse mensen hun kookkunsten laten zien. We hadden heerlijk gegeten. Brennan en Adolfo kwamen later ook nog langs.



Woensdag 20 juni: Woensdag was het tijd om te shoppen! Houden niet alle meiden van een Outlet mall? Onderweg hadden we er al zin in!


Koffie als een break en daarna weer verder gaan!


Ondanks dat er een storm op komst was, waren wij eigenlijk nog lang niet uitgeshopt!

Donderdag 21 juni: Die dag verlieten de Finnen ons… We ontbeten bij First Watch (dat is ook gewoon hartstikke lekker)

en vervolgens reden we naar het vliegveld.

Oh dear… Dat was niet leuk. Hoe kan je nou weer afscheid van je zusje nemen? Het was veel gehuil en uiteindelijk zijn we weggelopen. Om onszelf bezig te houden gingen Tosia en ik naar Craft winkels (voor mijn scrapbook). Colin ging gewoon werken. Het was zo raar om Julia’s kamer leeg te zien staan. Die avond aten we subs en keken we SatC van de Dvd die ik had gekregen.

Vrijdag 22 juni: Gelukkig had ik ook iets leuks te doen. Ik kon mezelf namelijk opvrolijken door aan de Orlando trip met Brennan en zijn vader en zusje te denken. Veel wist ik niet, want een groot deel was een verassing. Ik wist natuurlijk wel dat ik naar Orlando ging, dat ik normale kleding moest inpakken en dat ik een bikini mee moest nemen.
Dus zonder te weten wat we precies gingen doen, probeerde ik mijn tas in te pakken. Die ochtend werd ik vroeg opgepikt. De lucht zag er prachtig uit, het was lekker weer en we reden even langs McDonald’s om ontbijt op te halen. Nou, een goed begin, toch?


-

Ik kreeg op een gegeven moment een keuze. Wat voor strand zou ik willen zien?

Mij maakte het op zich niet zo heel veel uit, maar we gingen iig naar een strand, Cocoa beach, dat aan de andere kant van Florida was. Iets wat ik dus nog niet gewend was. Het water was een stuk kouder en er waren meer golven.

Zo grappig om zo’n verschil te ervaren!

Eenmaal daar deden we onze zwemkleding aan en gingen we een soort van buiksurven (even vergeten hoe het ook alweer heette). Toen we daar net aankwamen was het nog wat fris, maar later gingen we er wel in! Het buiksurven (zoals ik het nu even noem) was een stuk moeilijker dan ik dacht! Na heel veel keer kopje onder gaan, lukte het mij toch eindelijk!


-

Na het zwemmen gingen we, aangezien we toch “dichtbij” waren, even langs NASA.

Toch leuk om te zien! Ik snap nog steeds niet hoe vliegtuigen in de lucht blijven, ken je nagaan raketten.

Maargoed, daar hoef ik mij ook niet bezig mee te houden.
Toen gingen we naar onze bestemming rijden. We gingen naar “Old Town”. Een hartstikke leuk en gezellig plaatsje. Er was een soort kermisachtig iets gaande (volgens mij het hele jaar door). Je kon een “wristband” kopen, zodat je overal in kon gaan. Hartstikke leuk!
Op een gegeven moment begon het keihard te regenen. Minder leuk, zou je denken, maar het maakte helemaal niets uit eigenlijk!

Het was nog steeds leuk! “Funspot” was trouwens de naam van het hele kermisgebeure. En het plaatsje waar het is, heet Kissimmee. Grappig toch?

Zaterdag 23 juni: Yay! We gingen naar een van de Disney gronden!

We gingen namelijk naar “Disney Quest”.

Een soort modern Disney park. Echt superleuk! Er was daar namelijk bijvoorbeeld (ook) een apparaat dat je dan zelf je eigen rollercoaster kon maken. Dat was een stuk realistischer dan dat ik eerder had meegemaakt. Er was zelfs wind! Het was echt heel erg leuk!


Een leuke andere attractie!

Smootie en Disney rietje!

Toen we uitge…”weetikveel”-d waren, gingen rondlopen in “Downtown Disney”. Leuke winkeltjes en nog veel meer!


Voor het avondeten gingen we naar Arabian Nights. Het is een arena, waar paarden en mensen kunstjes doen en een verhaal vertellen, terwijl jij aan het eten bent.

Het was echt een hele leuke en mooie ervaring!

Na het stuk kon je op de foto met een paar van de leden die erin speelden.



Die avond gingen we weer naar Old Town om weer naar FunSpot te gaan. Er was trouwens ook een autoshow gaande. En we vonden dit bordje ergens achter de winkelstraat. Hartstikke grappig!


Zondag 24 juni: Zondag gingen we nog een keer naar Downtown Disney. We gingen lunchen bij Rain Forest Cafe.

Wat een ge-wel-dig restaurant. Echt heel erg mooi. De naam zegt het al, je zit midden in de jungle.

Er zijn bewegende dieren (fake natuurlijk) en zo nu en dan komt er een storm voorbij. Verder waren er vele vissen die in een grote aquarium zwommen!


Het eten was erg lekker. Zeker de prijs waard.
Ook Brennan’s zusje was niet vergeten om de serveerster te vertellen dat het mijn verjaardag was. Na het eten en toen we dus eigenlijk vol zaten, kreeg ik nog een gigantische vulkaan van een dessert. Nou, leuk liedje gezongen en toen die vulkaan aanvallen met vier lepels. We hadden het niet helemaal opgegeten, zo vol zaten we! Maybe next time ;)


Dus toen gingen we rondlopen. Er was op een gegeven moment ook een Lego winkel. Wat mensen wel niet met Lego kunnen maken!!


En het begon te regenen. Lekker dan. Maargoed, dat heb je in de zomer in Florida. Dan kan je regen en tropische stormen verwachten. Dus op een gegeven moment kwam het ook naar beneden storten. Wat bleek? Een lichte tropische storm. Veel wind, grijze lucht, veel regen en kans op slechter weer. (Niet dat dat het geval was).


Dus wij bij Brennan thuis aangekomen, blijkt dat er, door de hevige regen, vissen op straat “zwemmen”. Wij vonden het leuk om ze te vangen. Dus dat deden we (of eigenlijk, vooral Brennan.) Emmertje erbij en rennen maar. Ik weet niet meer precies hoeveel, maar we hadden er best veel gevangen! Misschien iets van zes?


-

-

Daarna ging ik weer naar huis en heb ik het rustig aan gedaan.

Week 26

Maandag: Ik weet het niet meer precies, maar ik dacht dat ik toen met Corinne ging zwemmen. We hielden er alleen snel weer mee op, want op een gegeven moment ging het regenen.
Dinsdag: Dinsdag ging ik met Brennan schilderen. Haha, wat een geweldige bezigheid!
Woensdag: Woensdag ging ik overdags met Corinne shirts maken. We gingen “tie-dye” shirts maken.

Hartstikke leuk! Eerder die dag gingen we even de winkels in! Ook hadden we onze nagels gelakt. Het was namelijk bijna zover, the 4th of July. Niet dat ik dan in Amerika zou zijn, maar dat maakte mij helemaal niets uit.

Die avond ging ik met Brennan, zijn vader en zijn vaders vriendin uit eten. We hadden die avond ook vuurwerk gekocht! YAY!


-

Donderdag: De 28e gingen Brennan en ik ’s avonds the 4th of July vieren! Yay! Vuurwerk! Het was hartstikke leuk! Natuurlijk wilde zijn zusje ook een paar dingen afsteken!


Vrijdag: Vrijdag ging ik met Tosia en Colin hangen. ’s Avonds gingen we naar een sushi restaurant! Lekkerrr!
De volgende dag, mijn laatste dag, gingen Gina, Tosia en Colin naar First Watch. We ontbeten daar en gingen vervolgens naar het vliegveld. Brennan kwam later, want hij ging natuurlijk met mij mee! Thank god!

En toen waren we weer thuis. Brennan mee totdat hij na iets van zes weken weer terug moest. We hadden echt een leuke tijd in Nederland. M’n vrienden en familie daar zien was ook leuk! En het missen van Amerika werd een stuk minder doordat Brennan er dus was. Nadat ik een jaar vanalles in Amerika had gezien, was het nu mijn beurt om Brennan dingen te laten zien.
Wat trouwens wel erg grappig was, was dat mensen in Nederland vonden dat ik een Amerikaans accent had! Haha. Er was zelfs iemand die dacht dat ik uit Amerika kwam! Mijn “R” was trouwens ook erg minder duidelijk dan voorheen.
Maargoed, na dag in en dag uit Nederlands te horen, raak je er vanzelf aan gewend. Zelfs Brennan heeft dingen opgepikt! Want iemand Nederlands leren is nog niet zo makkelijk als je denkt!

Na een jaar lang leuke, gezellige, spannende, geweldige dingen hebben meegemaakt, mensen hebben ontmoet, plekken heb bezocht en van mezelf geleerd te hebben kan ik samenvatten dat dit echt een geweldig jaar was. Natuurlijk zijn er ook dingen gebeurd waarmee ik niet altijd even blij was, maar ik heb ook geleerd om alles met een positieve en open blik te bekijken en te benaderen. Ik zou dit zeker aanraden. Ik vond het altijd stom om te zeggen, maar ik heb echt heel veel van anderen en van mezelf geleerd. Als ik dit niet gedaan had, had ik nooit geweten hoe ik in sommige situaties gereageerd heb. Verder ben ik zelfstandiger geworden. Ik denk wel dat ik mezelf “verbeterd” naar Nederland heb terug gebracht, met een hoop ervaring!
Wat ik altijd al had gezegd en nog steeds meen, is dat ik niet in gedag zeggen geloof. Als je het echt wil, is alles mogelijk. Dus ik ga mijn (close) vrienden echt nog een keer zien! Misschien duurt het een tijdje, maar het gaat gebeuren!

So America, I’ll be back! <3

-xo

Reacties

Reacties

mama

Leuk afsluitend verhaal. XXX

Dannique

Damn you're right girl!
Ik vind het een mooie afsluitende blog van je hele reis.
Wij, ik, zijn ontzettend blij je weer terug te hebben! En het was ook super leuk om Brennan een beetje te leren kennen, haha!
Nu ga je weer een jaar in vol nieuwe dingen!
You go girl!

Liefs, xxxxxx

Oma

Je kan terug kijken op een geweldig jaar met zeer veel ervaringen. ik ben heel blij dat je er weer bent .En het is heel leuk om Brennan te leren kennen.En nu maar weer wennen aan het nederlandse leven.Maar dat gaat jou wel lukken. heel veel liefs van oma.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active