SPRINGBREAK! (#1)

Hallooo mensen!

Oh my gosh, I love springbreak! Ik heb echt een top week gehad!
Maandag: “The Germans” kwamen maandag langs. Ze gingen gezellig doen, hadden cadeautjes voor Tosia en Colin en we waren gewoon een beetje bij aan het kletsen. Luisa vond het raar om weer terug te zijn. Lijkt me ook raar, maar wel ontzettend koel! Wat trouwens erg grappig is, is dat de Duitsers steeds koffie wilden drinken. Ik was vergeten hoe veel koffie sommige mensen drinken! Ik weet niet of het waar is, maar Amerikanen drinken niet zo super veel (homemade) koffie. Natuurlijk zie je wel vaak mensen met een cup van Starbucks, of Dunkin Donuts, etc., maar echt homemade koffie drinken ze niet heel vaak. Of misschien zie ik ze het gewoon niet drinken. Maargoed, lekker interessant. Rond een uur of drie ’s middags gingen we richting downtown Tampa. Er was namelijk een hockeygame gapland die avond. En niet zomaar 1, maar de laatste homegame van de Tampa Bay Lightning. Eerst gingen we met de Duitsers naar Hooters en toen gingen we naar de wedstrijd. Omdat Colin en Tosia tien kaarten hadden gekocht en dit een wedstrijd was waar we dus eigenlijk geen kaarten voor hadden, hadden Colin en Tosia nieuwe kaarten gekocht. We hadden dus nieuwe plekken: helemaal bovenin.

OMGosh! Dat was hoog! We konden alles wel goed zien. :) Tampa Bay won die wedstrijd. Het was erg spannend!!
En ein-de-lijk hadden we de kans om met de mascotte van het team op de foto te gaan!


Dinsdag: Die morgen stonden Tosia en ik wat eerder op, want wij hadden gepland om te gaan rennen. Niet al te lang, maar gewoon om de dag te beginnen. Het was bloedheet die dag, dus een perfecte dag om naar het strand te gaan.

De Duitsers hadden een hotel geboekt aan het strand “Treasure Island”. Een hartstikke mooi hotel. Lekker ruim, met uitzicht op zee (ze waren niet letterlijk aan zee). Het Treasure Island strand is erg mooi. Lekker “relaxed”. Er zijn meerdere senioren in dat gebied, of gezinnetjes, maar het is niet zo dat er geen jongeren zijn.

En er waren veel vogels...

Na het strand gingen we avondeten bij de Macaroni grill. I love that place! :) Daarna gingen Tosia, Colin, Julia en ik weer naar Wesley Chapel, en the Germans terug naar hun hotel.

Woensdag: Woensdag gingen Julia, Adolfo, Brennan en ik naar het strand. We gingen naar Clearwater. Veel “jongeren”/studenten/college studenten gaan naar dat strand toe. We zouden eigenlijk met meerdere mensen daar gezellig doen, maar heel veel mensen kunnen hier echt niet plannen. Misschien ligt het aan dat wij met mensen omgaan die niet kunnen plannen, maargoed. We waren dus gewoon met z’n vieren.

Clearwater is trouwens echt veel drukker dan andere stranden. Naast veel scholieren, zijn er ook meerdere toeristen en gezinnen (van andere staten, dus toeristen). Het was echt super druk! Maar het is toch altijd leuk om daarheen te gaan. Het weer was lekker. Niet al te warm en ook niet te koud.

Wat alleen wat minder was, was dat toen we terugkwamen, we erachter kwamen dat we een bon hadden gekregen, omdat we “niet voor het parkeren betaald hadden”. Wat een onzin. Hoe kan je nou van te voren al weten hoe lang je daar gaat staan? Maargoed, dat is inmiddels al opgelost. Nu weten we beter voor de volgende keer. Ook niet echt geweldig; het verkeer toen we naar huis kwamen. Het was zo ontzettend druk! Maar dat is ook logisch als je vertrekt tijdens het spitsuur.
Nadat we thuis waren, hadden we onszelf opgefrist, en was ik de keuken ingedoken om cupcakejes te bakken voor “Luisa’s kleine Amerikaanse verjaardag”.

Gina cookies

Ice cream cupcakes!

Het was een succes en zeker voor herhaling vatbaar. Oh, trouwens, ik heb geleerd hoe je “Gina koekjes” moet maken, dus ik had ook deze gebakken.
Donderdag: Donderdag ging ik gezellig doen met Corinne. We gingen naar de bisscoop, naar de film “the hunger games”.
OH MY GOSH! Die film is echt super koel! Er waren echt heel veel mensen op school die op een gegeven moment die boeken aan het lezen waren en ze waren allemaal enthousiast omdat er een film van uit zou komen. Het boek heb ik nog nooit gelezen, maar dat ga ik misschien wel doen, maar de film is echt geweldig! Mensen die de boeken hebben gelezen en de film hebben gezien zeggen dat het boek 10x beter is. Maar dat is altijd wel zo. Maargoed, dat is dus echt een aanrader!
Vrijdag: Vrijdag gingen we naar het strand. Niet zomaar een dagje strand, maar we bleven daar voor drie nachtjes slapen. We gingen naar Treasure Island, waar de Duitsers verbleven. Ons motel/hotel was tegenover hun hotel en was genaamd: ARVILLA. Het was echt een leuk schattig hotelletje. Tosia vond dat dit echt een typisch Florida’s hotel was, hoe het jaren terug was. Niet van die grote hoge hotels die er nu staan. We pikten Colin op van z’n werk, propten alles in de kleine groene volkswagen van Tosia en reden verder naar Treasure Island. Toen we daar waren aangekomen, gingen we naar ons hotel om ons in te checken. Nadat we de meeste spullen naar binnen hadden gebracht, brachten we de cupcakes, cadeauthes, etc. naar het hotel van ‘the Germans’. Luisa vond de cupcakejes echt super leuk. Als haar verjaardagslied, zongen we allemaal “happy birthday” door elkaar, in onze eigen taal. Dat klonk best koel, haha. Na het gezellig doen, koffie drinken (of course), cupcakejes eten, Gina koekjes eten, en we vol waren gingen we de eerste Baseball wedstrijd van het nieuwe seizoen bekijken. Rond een uur of 6 reden we in de richting van Tijuana Flats om daar avondeten te eten. Love it there! Toen we weer terug gingen, gingen we naar ons eigen motel.


Lekker krap in de backseat!


Zaterdag: Zaterdag kwamen er veel mensen langs. Brennan had een hotel vlakbij ons hotel met zijn familie, dus zij kwamen gezellig doen, Adolfo en zijn vrienden kwamen langs, en Gina, Andy, Tony en Juniper (Colin’s moeder, vriend, vriend, vriendin) kwamen langs. Het was hartstikke gezellig. We speelden football en voetbal op het strand, en oh gosh.. ik ben nogsteeds een beetje “sore”. (Nederlandse woord??? Zo stom is dat trouwens. Ik zit aan de woorden beschadigd, pijn, etc. te denken, maar ik kan niet op het juiste woord komen. En ik ben te lui om het op te gaan zoeken. Haha. :) ) We bekeken de zonsondergang en later aten we sandwiches voor avondeten.

Brennan en ik gingen later nog naar zijn hotel lopen, en rondlopen in de omgeving. Wat trouwens echt opvallend is, is dat er bars enzo zijn, maar dat er alleen maar ouders mensen rondlopen. Het is ook best wel kindvriendelijk, ook al zeggen Tosia en Colin steeds voorzichtig te doen, haha. Zij vinden het soms naïef dat ik zeg; als er iets gebeurd was je gewoon op de verkeerde plek op het verkeerde moment. Maargoed!
Trouwens,die dag gebeurde er iets met Colin. Hij had gerend in de ochtend, en later had hij football gespeeld. Zijn voet was in de avond erg opgezwollen. Lopen deed veel pijn. Colin was van plan om een 'mudrace' te doen, dat is de 22ste, deze maand, maar doordat zijn voet pijn doet, kan hij deze niet lopen. Ik had hem verteld dat ik het voor hem zou doen als hij niet kon. En vandaag, de 10e, dus, is hij naar de dokter geweest, en zij heeft gezegd dat hij die mudrace niet mee kan lopen. Nu is het dus mijn taak om dat te gaan doen! AWESOME! Natuurlijk echt supervervelend voor Colin en ik vind het ook zielig voor hem. Maargoed, voor mij een andere ervaring op het ren-gebied!

Zondag: Zondag gingen we natuurlijk weer naar het strand. Er stond trouwens een hevige wind, dat het een beetje minder maakte. Maar dat betekende niet dat we niet meer van het strand konden genieten! Tosia en ik hadden trouwens een ge-wel-di-ge uitvinding gevonden. Rennen in het water, totdat je niet meer kan lopen, en dan terug zwemmen. We dachten dat dat wel een goeie “work-out” was. Maar het ziet er niet uit!

Trouwens, op het strand waren er altijd zeemeeuwen en andere rare vogels, die koel haar hadden. Die avond gingen we gewoon een beetje sloom doen. We keken een film op tv, want de wind werd meer en meer, en op een gegeven moment was dat gewoon niet grappig meer, en Colin had pizza besteld voor avondeten. Yummy! Oh, wat ik nu helemaal vergeet, het was natuurlijk Pasen! Wat Amerikanen trouwens niet hebben, is eerste paasdag en tweede paasdag. Ze hebben ook geen tweede kerstdag, zoals wij dat in Nederland hebben. (Weet niet zeker of ik daar ooit over het geschreven). Maargoed. Tosia had paasmandjes voor iedereen gemaakt. Echt superleuk. Toen wij vrijdag aankwamen, vroeg Julia of ze het al open mocht maken. Tosia vond het prima en toen dacht ik: zal ik het nu al open maken? Of niet? Ik had besloten om het al open te maken. Het was echt superschattig met snoepjes erin. :) Love Easter! Tijdens de paasdag zelf, wensten we elkaar gewoon gelukkig Pasen.

Met mijn basket!


Inside!

Ik vroeg Brennan wat hij normaal gesproken deed, en dat was een paasontbijt, en dan later op de dag een paasdiner (dat vergeleken kan worden met Thanksgiving; caseroles and stuff.) Brennan ging eerder naar zijn hotel toe, want hij moest weer terug naar Wesley Chapel rijden. Wij bleven hier nog een nachtje!
Maandag: Maandag konden we dus lekker inslapen. We hoefden niet naar school. :) Die dag moesten we uitchecken rond een uur of 10. We gingen naar het hotel van de Duitsers toe, want zij blijven hier tot aanstaande donderdag. Nadat we naar hun toe gingen, gingen we naar een ander strand: Fort de Soto. (strand, en heb mijn halve marathon daar gelopen). Na een dagje op het strand gebleven te zijn, gingen we naar de International mall. De Duitsers wilden gaan shoppen, en ik heb nieuwe hardloopschoenen gekocht.

De zool van mijn oude schoenen zijn versleten. Niet te geloven dat een dikke zool zo dun kan worden na een paar keer rennen!

Op de foto zie je trouwens een 13.1 dingetje, en dat staat voor de halve marathon! Dus ik ren nu altijd met dat aan mijn schoenen!

Voor het avondeten gingen we naar the Cheesecake Factory. Echt super lekker is het daar! Na het eten gingen we weer naar huis. Alle tassen weer uitpakken, en de schelpen die we hadden verzameld op een plek verzamelen. En toen was er weer een nieuwe schoolweek begonnen!

Maar….

The countdown for spring break number two begins… CRUISE, HERE WE COME!

Xo!

Reacties

Reacties

Danni

Heeee,
Je gaat dus op cruise? NICE. Maar heb je twee springbreaks? NICE. :)
Oja, sore --> spierpijn?/kapot?
Enn, weetje wat ik ook zo leuk vind, je typt sommige worden echt grappig. Inslapen ipv uitslapen. En gewoon een beetje als je het vertaald naar Engels dat het daar heel erg op lijkt? Snap je? Vast niet, maar haha, super koel. :D
xxxxxxxxxxx

Jay

Cruise???

Mama

Hey Phylicia, weer een leuk verhaal. Wat ben je mega bruin zeg, niet normaal meer. Ik moet maar snel weer onder de zonnenbank, dan steek ik niet zo bij je af wanneer je terug komt. Leuke bikini trouwens.
XXX

sarina

Wow phy! Je bent iid echt heeeel bruin , haha!
en weer een leuk verhaal om te lezen!
Xxxxx

Phylicia

@Dannique; Haha, sorry! BOK! inslapen klonk echt super logisch... uitslapen. Natuurlijk! Ik merk echt dat ik mn Nederlandse gramatica een beetje heb verpoept. Oh well. Wat ook erg stom was, was dat ik Duits ging praten, maar de Engelse gramatica (opnieuw/alweer) gebruikte, in plaats van hoe het in het Nederlands gaat!

@Jay YEP! Cruise! We'll go the 29th! Het is tijdens een schoolweek. Want doordat 'the Germans' tijdens onze springbreak kwamen, konden wij dan niet op de cruise. Nu gaan we dus tijdens school, dus voor ons een tweede spring break! We gaan naar plaatsen in Mexico, een eiland van Honduras, Belize, en Cayman Islands! :D

@Mama: hehehehehhe >:) Sommige mensen hier noemen me een Mexicaan. :) Maar dan zeggen ze wel dat mijn "blonde haar" daar niet bij past.

@Sarina: TY! :D Hihihi! :D Ben ik bijna net zo bruin als jou? Haha. :)

Oma

Niet normaal zeg zo bruin als jij bent,Leuke bikini heb je aan.Volgens mij doen jullie niets anders als eten en naar het strand gaan. Wat zal je die dingen missen als je weer in nederland bent.En de warmte natuurlijk.Dikke knuffel van mij xxxxxxxx Oma.

Oma

Wat een leuke Schoenen.

Jamie

Wat leuk allemaal phy! en OMG wat ben je bruin! Ik doe met mijn wekelijkse zonnebankavondje me best om je bij te houden, maar dat lijkt onmogelijk!

xxxxx

Jeff

ha ha mexican, ja right, I know better. maar idd poepie bruin en wat een leuk verhaal weer. Moet ook maar heel snel bij kleuren en eens een korte broek aan doen. Ook al schijnt de zon hier niet zoveel. en lieverd keep on running. hugs and kisses xoxo

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active