De week van het water!

Hola!

Maandag: Maandag had ik een dag vrij van school. Ik had een gewone relaxte dag. Tosia en Colin moesten natuurlijk gewoon werken, maar wij hadden een dag vrij, omdat de leraren de rapporten gingen bespreken ofzo. Tijdens lunchtijd ging ik brunchen met Brennan. Rond een uur of drie ging ik weer naar huis, want Colin, Julia en ik gingen weer naar een Lightning game (ijshockey). Adolfo, Julia’s vriend, ging ook met ons mee. Wat grappig was die avond, was dat we op het grote scherm in het midden van het veld kwamen. We konden er natuurlijk geen foto van maken, want het ging veels te snel! De lightning was trouwens echt super slecht die avond. Oh my gosh, het leek wel alsof ze een “training” hadden, in plaats van een wedstrijd! Om die reden verlieten we het stadium eerder. Dat was goed ook, want we waren nu rond een uur of tien thuis en anders zouden we rond een uur of 11 thuis zijn. En het is het niet waard om moe te zijn de volgende dag, voor een wedstrijd zoals deze.
Dinsdag: Omdat we donderdag naar het strand gingen, had ik dingen om in te halen op dinsdag. Op de school in Nederland was ik eraan gewend dat je dat deed als je zelf geen les had. Hier doe je dat tijdens het lesuur zelf, of tijdens je lunchtijd. Dus ik had mijn leraar gevraagd of ik mijn eten naar het lokaal mee mocht nemen, want dan wist ik zeker dat ik genoeg tijd had voor mijn toets. Maar toen ik de cafetaria uit wilde lopen, werd ik tegen gehouden. Lekker dan, moest ik eerst mijn eten opeten. Een keer in de week krijgen we trouwens gratis koekjes. Het zijn “leer koekjes”, haha. Eerst was het met de presidenten en nu hebben we koekjes waarmee we Spaans kunnen leren. Ook handig. :) Na school ging ik naar Brennan. Ik moest even naar de supermarkt, omdat ik eten moest kopen voor de volgende dag. Ik hoorde namelijk (last minute) dat we een voetbal etentje ofzo hadden, en iedereen moest iets meenemen. Daarna gingen we naar de mall, gewoon de Wiregrass Mall. Ik had een bikini gekocht! Love it! Je kan hier natuurlijk het hele jaar door bikini’s kopen (ook in Nederland), maar ook hier was “de laatste mode” weer in de winkels. Daarna waren we naar het zwembad geweest. Heerlijk! Het zwembad is voor iedereen die in die omgeving woont en is dus gratis. Er zijn meerdere faciliteiten daar, zoals fitness, basketball, squashruimtes en volleybalplaatsen. Het gebouw zelf kan gebruikt worden voor feesten, of whatever. Veel jongeren zijn daar gewoon gezellig aan het doen. Of ze gebruiken hun eigen zwembaden, natuurlijk. Later zijn we naar Smoothie King geweest (we totally need that in Holland) en voor avondeten had ik sushi. It was a great day! :)

Woensdag: Na school gingen we weer naar het zwembad, maar dit keer met Julia, Brennan en Adolfo. Ik moest alleen mijn tijd in de gaten houden, want ik moest op tijd op school zijn voor het “soccer banquet”. Vanwege mijn achternaam moest ik voor een “side dish” zorgen en drinken. Dus we moesten daar om 6 uur zijn. Coach Dodd deed een toespraak. Ze was erg verdrietig, want ze gaat namelijk voor twee jaar naar een andere middelbare school om daar te coachen. Als ik me niet vergis, heeft ze een tweejarig contract in Engeland. En dat is niet niets. Ze vertelde ons dat ze ons allemaal erg zou missen, dat ze op de hoogte wilde blijven van al het voetbalnieuws, en dat ze een geweldig seizoen had gehad. Met beide teams. JV en Varsity. Na haar toespraakje deelde ze dingetjes uit dat je op zo’n leuk Amerikaans jasje kan plakken, of naaien. Maar zo’n leren jack is iets van 150$ en het staat net zo leuk in een lijstje. We kregen ook een brosje. Na haar toespraak maakten we een “teamfoto” en toen konden we gaan eten.

Het was heerlijk! Iedereen bracht heerlijke dingetjes mee! En iemand had zelfs voetbal cupcakejes meegebracht. Super lekker! Na het eten werden er 100den foto’s genomen van iedereen. En toen was het tijd om weer naar huis te gaan. Ik nam afscheid van coach Dodd, was op de foto met haar en verliet de school.


Donderdag: Donderdag gingen we na school met z’n allen; Tosia, Julia, Colin en ik, naar de International Mall. I love die mall. :) We gingen naar de International plaza voor 1 winkel: Fit2Run. Julia en Colin gingen nieuwe sportschoenen kopen. Na miles gerent of gelopen te hebben, is er niet veel meer over van je schoen. Mijn zool is zo veel gladder dan een tijd terug! Logisch, want als je het optelt hebben Tosia en ik op zijn minst (alleen op zaterdagen) al 80 miles gerent. Dus dat het verslijt is logish. Ik had ook schoenen gepast, maar niet gekocht. Echt serieus, die winkel is echt super koel trouwens. De mensen daar hebben echt verstand van wat ze doen! Het is niet dat ze echt iets willen verkopen. Dat de schoen past is het belangrijkste. We aten daar ook avondeten. Gewoon lekker simpel, een subway-achtig broodje van Charley's Grilled Subs. Errug lekker, een chicken cordon bleu. :) Toen reden we naar huis. Colin ging trouwens alleen naar de mall. Hij kwam namelijk gelijk van z’n werk af. Tosia ging eerst naar huis om ons op te halen. Dus na het avondeten zat Julia bij Colin in de auto, en ik zat bij Tosia. Dat doen we wel vaker. Soms doen we een race spelletje, en Tosia en ik winnen steeds. Dus die avond hadden we ook een wedstrijdje, maar dan voor degene die het laatste thuis is! We deden dit alleen zonder te communiceren. Colin reed voor ons, en reed een andere weg, en ging niet in de richting van ons huis. Dus toen begonnen Tosia en ik ook een hele andere route te volgen. Wij gingen steeds terug om te zien of zij al thuis waren. En we zagen ze steeds niet, dus we reden verder! We reden letterlijk rond voor 15 minuten. Op een gegeven moment kreeg ik een sms van Brennan, en hij vroeg: Was jij dat, die auto die voorbij reed? Dus dat was geweldig dat hij dat had ge-sms’t, want nu wisten Tosia en ik waar Colin en Julia waren! Dus wij ook, in de groene kleine volkswagen, reden naar Brennans huis. Brennan en ik zouden al iets gaan doen na het avondeten, dus ik stapte daar uit de auto en wenste Tosia succes met de race. Hahaha. Zo ontzettend stom, eigenlijk, maar ze zijn echt geweldige mensen! Ik ging oldschool nintendo-en met Brennan, en toen was het alweer vrijdag.

Vrijdag: Vrijdag kwam Erin langs na schooltijd. Erin is mijn “community representative”. Zij stuurt mij elke maand e-mailtjes met vragen om de kijken hoe het met mij gaat. Dit keer kwam ze langs om te kijken of Julia en ik wel echt in een bed slapen, en niet op de grond tussen de kakkerlakken. We kregen ook de maandelijkse vragen, maar dan in plaats van over de e-mail, gewoon persoonlijk gevraagd. Die avond was er een talentenschool op school. Je ziet die natuurlijk altijd op TV of in films en ik verwachtte het niet zoals dat, want de school is niet echt super groot ofzo. Het was goed dat ik dat niet verwacht had, want het was natuurlijk kleiner en minder spectaculair. Maar dat betekende niet dat het niet leuk was! Sommige mensen zijn echt zo ontzettend goed met wat zij doen! Na al het dansen, zingen en instrumenten bespelen kwam er een top drie uit voort. Als je de top 3 had gehaald, kon je geld winnen. De winnaar won 100$. Daarna gingen we naar Coldstone, de ge-wel-dige ijsplaats. We really need that in Holland too!!! <3 En toen was het de volgende dag.
Zaterdag: Die dag kwamen Corinne, Ronja en Lucia over om gezellig te doen. We gingen naar het zwembad en ze bleven eten bij ons.

We speelden ook kaart spelletjes. Tonk, Spoons, en … UNO! Love that! Tosia had haar “speciale” cake gemaakt, dus dat hadden we als toetje. Ronja en Lucia bleven slapen.
Zondag: Colin maakte ons wakker en had ontbijt gemaakt. Pannekoeken, ei en een “sausage”. Na het ontbijt gingen we jetski-en. OH MY GOSH! Dat was zooo ontzettend leuk! We gingen ook “tuben” en ook dat was ontzettend leuk. Alleen minder; mijn ellebogen zijn pijnlijk, nu. Want je huid is er de heletijd over heen aan het schuiven, waardoor je na twee keer “tuben” gevoelige/rode/open ellebogen hebt. Niet echt geweldig, maargoed. IT WAS SO MUCH FUN! En ZEKER voor herhaling vatbaar!


Met Lucia! En Julia houdt alles in de gaten!!

XOXO

Reacties

Reacties

Dannique

Heeeeeeeeeeeee Phy!
Ik wist helemaal niet dat die vriend van Julia er was! :) Koel. Echt heerlijk allemaal en ik ben blij om te lezen dat je het nog steeds zo naar je zin hebt!
Heel veel liefs,
van mij. xxx

Mama

Hey hey, weer een leuk verhaal met al je belevenissen. Dat Jet skiën is echt super gaaf. Leuke bikini. Heb je tenminste geen rare streepjes bij je strapless promjurk.
X

ron

leuk verhaal weer,mooie foto's

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active