Amerka, aardbei, air hockey, awesome auto, aantrekken van jurken, anatomie...

Hey people!

De afgelopen week heb ik niet echt bijzonder veel gedaan. Aangezien Tosia en ik een schema hebben voor het rennen, wilden we om maandag gaan rennen. Maar er hingen vieze regenwolken in de lucht, dus we besloten om gewoon op dinsdag te gaan. Maar dat zou voor mij betekenen dat ik rende EN dansen had op die dag. We hebben het al eens vaker zoals dat gedaan, hoor. Het is vermoeiend, maar niet onmogelijk! :)
Dus dinsdag na school had ik 4 miles gerend. Wat trouwens grappig is, ik weet wat een 4-mile-route is en hoe dat voelt en of dat lang is of niet echt heel erg, maar ik heb geen idee wat het in kilometers is en hoe dat zal voelen als ik in Nederland zou rennen. Ik bedoel, ik weet al de routes die we rennen, hier. Maar in Nederland heb ik geen idee hoe ver wij eigenlijk rennen als we dat daar zouden doen! Dinsdag was ook mijn laatste dansavond. Ik had besloten om te stoppen met dansen. Het was echt hartstikke leuk om te doen, maar ik ga het in Nederland niet weer doen en ik blijf er wel elke maand voor betalen. Ik heb ook meer “vrije tijd” en kan m’n ren schema met Tosia wat vaker veranderen. Het was een leuke ervaring en ik het een optreden meegemaakt, en niet veel mensen kunnen dat zeggen. Dinsdag hadden we op school ook iets “bijzonders” gedaan. Ik heb nog nooit iets ontleed, en tijdens anatomie hadden we een schaapshart om te ontleden. Ew… De lerares vertelde ons dat het niet zo erg is en ze heeft gelijk. Het is niet zo dat het bloed eruit spuit, in tegendeel je ziet helemaal geen (vloeibaar) bloed. Maar de geur… o god. Niet echt lekker. Ik weet nu in iedergeval wel dat ik dit aankan, maar ik ga echt dus niet iets ontleden in het vervolg van het jaar. (Rond mei gaan we een kat onleden. Echt dus niet dat ik dat ga doen!!! :()


Julia en John waren er klaar voor…

Woensdag had ik niet zo heel veel gedaan. Na school waren Tosia en ik weer aan het rennen, want ons schema vertelde ons dat we dat maar eens moesten gaan doen voor de verandering. Het is zo grappig om te zien dat je sterker word met bepaalde dingen. Ik had in het begin echt niet gedacht dat ik 13.1 miles (is ongeveer 21 km) zou kunnen gaan joggen, maar ik ben er nu toch echt voor aan het trainen! Eerst vond ik drie mile echt heel erg veel, maar nu denk ik daar heel anders over. Ik vind dat nu “relaxt” om te doen, haha. Het komt trouwens wel door Tosia, hoor. Ze is echt een goede coach! :)

Donderdag gingen we na school naar de Internetional Plaza/mall. We hadden een paar dingetjes gekocht en Julia had een afspraak om haar promdress te verkorten. Yep, zij heeft al een prom dress! Ik heb geen idee wat ik wil, maar ik had een paar jurken gepast. LOVE LOVE LOVE IT!

Deze jurk was zo ontzettend mooi! (Helaas niet in de juiste maat, dus had ik diezelfde in het blauw geprobeerd)



Nu ik het zo bekijk, vind ik de blauwe jurk eigenlijk ook wel mooi. Maar ik had diezelfde dag meerdere koraalkleurige jurken aangetrokken en ik denk dat ik in de richting van die kleur wil gaan zoeken. Ik vind die kleur lekker vrolijk, en zomers en vooral met mijn gebruinde huid (prom is nadat wij pas op een cruisereis zijn geweest) zal het er leuk uitzien! Ik ben in ieder geval nog lang niet klaar met zoeken!! En als ik dan mijn jurk heb gevonden, moet ik natuurlijk nog voor schoenen kijken, of dat ik misschien schoenen opnieuw ga gebruiken, maar dat zie ik dan wel weer.
Nadat we de jurken hadden bekeken gingen we eten bij de Cheesecake Factory. Julia en ik vroegen Tosia of ze daar alleen maar cheesecake hadden, maar hun menu is HUGE! Het was een leuke plek om te eten en het eten was zo ontzettend lekker! Ze geven alleen een dubbele portie op je bord (letterlijk), maar gelukkig nemen Amerikanen hun eten mee in een box, dus dan kunnen we het later verder opeten, haha. Oh.. en dan kom je uit een restaurant, en dan zie je deze auto voor de deur staan:


Vrijdag was echt een drukke dag. Na school gingen Julia en ik naar huis, even lekker “niks (informatiefs) doen” en toen Tosia terug kwam van haar werk rond 4:30PM, gingen we ons klaarmaken voor de 10miles. We hadden het gedaan hoor, maar oh gosh. Dat is zo zwaar! Vooral de laatste paar meters. Het lijkt wel of je het pad langer en langer ziet worden! Maar gelukkig krijgen we soms wat “afleiding”, want we praten over van alles, hebben een energieblok dat we eten als je over de helft zijn (een soort gummiebear-achtig iets) en ook dit keer zagen we een alligator! Ik ben er al aan gewend, maar toch is het steeds weer grappig als je er een ziet en beseft dat je gewoon tussen die beesten in leeft. :)
Na het rennen hadden we afgesproken om te gaan bowlen. Mijn benen waren moe, maar ik wilde perse bowlen! It was so much fun. En ik word beter en beter en dat moeten we natuurlijk hebben. Iemand had bonnen/kaarten, zodat het bowlen en twee pizza’s gratis waren. We kregen ook munten zodat we naar de “speelhal” gingen. Ik vond het “air hockey” het leukste.


Zaterdag ging ik naar Corinne, want zoals ik al had gezegd, ze is terugverhuisd! We gingen naar de Strawberry Festival. Het is eigenlijk bijna hetzelfde als de Florida State Fair, maar dan kleiner. Er waren dus minder “rides”, en er was geen armband dat je kocht zodat je in alle attracties kon gaan. Je moest eerst de tickets kopen, en met de tickets betalen. Maar er was een verschil, namelijk dat het allemaal om de aardbei ging!



Naast de attracties, is het ook een gewoonte om “Strawberry shortcake” te eten. Oh gosh, dat was lekkerrrrr!


Yummie! <3

Dus naast als het lekkers (met aardbeien of “fair food”) en attracties, was er ook nog iets anders superleuks. Een biggetjes race! Zo on-ze-tend schattig! Het was erg grappig gedaan. Elk racend biggetje had een naam en als de hokjes opengingen (net zoals bij een hondenrace) raceten de biggetjes naar de finish. Waarom ze zo hard renden? Er stond een beloning voor de winnaar te wachten en die beloning was: OREO koekjes! Haha.

De biggetjes zijn zoooo schattig! Haha!


De eerste paar rondes waren het biggetjes die gewoon rondrenden, maar later waren er biggetjes die ook zwommen. Ik wist helemaal niet dat zij konden zwemmen! Elke ronde waren er trouwens andere biggetjes.

En dan loop je een hele dag over de Strawberry Festival in Florida, met heerlijk weer en (bijna) overal waar je loopt zie je aardbeien, je kan dan natuurlijk niet thuiskomen zonder aardbeien! En oh my gosh, wat zijn die lekker, zeg!

Toen we terugkwamen van de Strawberry Festival, hadden Corinne en ik cupcakes en een (mislukte) platte cake gemaakt, waarop we een paar aardbeien stopten. Heerlijk!



Zondag, vandaag dus, kwam ik weer thuis en had ik niet echt veel gedaan. Een beetje verteld wat ik had meegemaakt, gewoon lekker met “de familie” gezellig doen.
Een paar minuten geleden zijn vrienden van Tosia en Colin vertrokken en zij bleven bij ons eten. Hamburgers, heerlijk! :)
En dan begint er morgen weer een nieuwe week, vol met plannen, gezelligheid en andere “Amerikaanse dingen”.

Hope everyone had a great week and will have a great week!

xo!

Reacties

Reacties

Mama

Keep writing....

Jamie

Oeeeh wat leuk allemaal phy! Die blauwe jurk is echt leuk! En echt knap dat je zo ver kan rennen, ik ben al dood als ik moet rennen voor de bus whahahaa

xxxx

Oma

Je bent flink verwend met valetijndag
leuk hoor .Wat staan die jurken je mooi.
Nu ben je goed bij met je weblog
Blijf zo doorgaan. xxxxxxxOma.

ron

je lijkt wel een fotomodel in die jurken

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active