Amerika, I love you!

Hey hey mensen!

Na deze update weet ik eindelijk hoe het is om up to date te zijn met al mijn verhalen, jeej! Haha. :)

Het weer
Ok. Ik weet dat ik het al een (paar) keer heb geschreven/”verteld”, maar ik zeg het maar nog een keer. Het kan echt koud zijn in Florida. En ik weet dat het warmer is als je het vergelijkt met Nederland, maar als je een paar maanden in Florida zit, raak je aan het warmere weer gewend. Dus als je gemiddeld met 20 graden Celsius je ding doet en het op een gegeven moment 2 graden Celsius is, is het koud! De kans dat het dan opwarmt over de dag is groot, maar oh gosh… Het is niet echt grappig om ’s ochtends naar de bus stop te lopen met een dun vestje. En als je dan mensen op school ziet lopen met dikke winterjassen, wens je toch dat jij ook zo’n jas had op dat moment! Iemand had haar oorwarmers mee naar school genomen, en ik vond het grappig om te dragen, want je verwacht niet echt dat mensen in Florida dat in hun kast hebben hangen voor als het “koud” is. Ik denk trouwens wel dat het lekkere weer je een watje maakt. Ik vind het veel sneller ergens koud, haha.

Gasparilla Parade
In downtown Tampa is er een jaarlijkse parade. Ik had er in Nederland al van gehoord, maar wist eigenlijk niet echt wat het inhield. Het enige dat ik wist, was dat je de dag “afsloot” met honderden kettingen om je nek.


Dus 28 januari was het zover, de Gasparilla parade was aangekomen en we gingen er met een groep heen. Colin had een werktrip, dus hij was er niet om er ook bij te zijn. We parkeerden de auto bij een vriendin van Tosia. (Zij woont echt super dichtbij, en dan hoefden we niet de betalen voor het parkeren, of vergeten waar we de auto hadden geparkeerd.) Het was een tijdje lopen (misschien 2 miles?), maar al snel vonden we waar we moesten zijn. Er was een lange “lijn” waar de optochtwagens doorheen reden, en aan de andere twee kanten waar de mensen stonden. Tosia had kaarten van haar werk gekregen, zodat we aan de waterkant konden staan. Normaalgesproken moet je hiervoor betalen en daardoor was het een stuk rustiger en relaxter om aan de waterkant te staan. Mensen waren vrolijk, (sommige hadden al wat gedronken) en het weer was geweldig! En toen begon de parade. De politiemensen begonnen de lijn met hun sirenes en toen kwamen de “boten”/wagens langzaam voorbij met luide muziek, vrolijke mensen, “piraten” en natuurlijk het gooien van kettingen. Soms moest je echt opletten, want het kan best pijnlijk zijn als iemand een ketting naar je hoofd gooit. Trouwens, het hele Gasparilla gedoe gaat het meest over de piraten. Het is een soort piraten festijn/parade-ding. Sommige (oudere) mensen gaan verkleed als piraat en hebben vaak nog feesten na de parade. Ik wilde eerst ook verkleed als piraat gaan (maar dan niet over de top, gewoon half, zegmaar), maar had het toch maar niet gedaan. Anders moest ik nog opzoek gaan naar piraten spullen. (Niet dat dat moeilijk te vinden was, maar dat maakt niet uit.)


Haha, poseren met twee piraten toen we naar de parade gingen lopen.

Dus zoals ik al zei, we gingen naar een vrienden van Tosia voordat we naar de parade zelf gingen. Ik weet dat het niet bijzonder is als mensen (in Florida) een zwembad hebben, want bijna iedereen heeft het, maar haar achtertuin is echt zo mooi! Ze heeft niet alleen een zwembad, plekken om gewoon te zitten, etc., maar de heeft ook een mandarijnen/sinaasappels/tangerine boom! Op de auto kentekens van Florida staat een sinaasappel. Het is een typisch symbool van Florida. Oh, trouwens, niet alle kentekenplaten zijn hier hetzelfde zoals in Nederland/Europa. Elke staat heeft zijn eigen ding en je kan je eigen kentekenplaat “versieren” met vanalles, als je wilt. Zo zijn er veel mensen die USF op hun kentekenplaat hebben. Oh, en ook, in Florida hoef je alleen maar een kentekenplaat op de achterkant van je auto te hebben.
Maargoed, dus Michelle heeft fruitbomen in haar achtertuin staan en wij gingen het fruit eruit plukken. Echt serieus, wie wilt nou niet een sinaasappelboom in de achtertuin?! De sinaasappelsap en gewoon de sinaasappelen los waren zo lekker! En echt heel waterig. Ze vertelden me dat dat was omdat ze vers waren. :)

Samen met “Grandma G”/Gina.

Fietsen
Dat Nederland het land van de fiets is, is logisch. Maar dat betekend niet dat ze totaal niet fietsen, hier. Ze gebruiken het niet echt als vervoersmiddel, maar als hobby of sport. Er zitten jongens zij mij in de klas die elke dag na school stunts doen en ik zie veel mensen (vaak oudere mannen) die op van die snelheidsfietsen zitten.
Colin en ik gingen ook een dag fietsen. We fietsten iets van 10 miles (?) en deden dat voor de beweging, niet om echt ergens heen te gaan. Het was grappig om na 100 jaar weer eens op een fiets te zitten. Ik denk dat het best mogelijk is om vaker te fietsen, en dan bijvoorbeeld om naar school te gaan, maar op school zijn er geen fietsparkeerplaatsen EN ik moet een helm op van Tosia en Colin, want het is “gevaarlijk” zonder. Ik snap dat de weg hier drukker is en dat er eigenlijk niet echt fietspaden zijn zoals wij die in Nederland hebben, maar ik heb nooit begrepen, en begrijp het nog steeds niet, waarom een helm tijdens het fietsen je beschermd.


Zoals je ziet op deze foto, Colin en ik dragen een korte broek. Dus als wij wel waren gevallen, lagen onze knieën open. Zo ie zo, hoe raar moet je vallen als je op je hoofd wilt vallen tijdens het (afstands)fietsen? Ik denk dat de jongens van mijn klas geen helmen dragen tijdens het BMX-en, maar dat weet ik eigenlijk niet zeker, want ik heb ze dat nooit gevraagd. Maargoed. Ookal vond ik het stom dat ik een helm moest dragen, het was grappig om weer eens op de fiets te zitten en ik was het niet verleerd. Ik wende eigenlijk super snel. Het was gewoon alsof je even moest wennen dat je op de fiets van iemand anders zit. En ik heb mezelf aangeleerd hoe ik ook op die fiets zonder handen kan fietsen, haha. :)

Football season
We zijn naar een paar wedstrijden gegaan, hebben het op tv bekeken en toen was het zo ver. De finale van de “volwassene/serieuze” footballers. Dat was niet het enige, er was namelijk ook de grappigste/duurste/beste reclames van dat jaar, genaamd: de Super bowl. Met de finale was het dit jaar de NY Giants tegen de patriots. Niet dat wij echt veel ervan aantrokken van wie er won, maar we hadden gewoon een gezellige avond. Julia en ik nodigden twee mensen uit, en we keken de wedstrijd, met een optreden van Madonna (en ander artiesten) tijdens de rust, aten chips met salsa, later chili, en waren gewoon gezellig aan het doen.

Photography
Het tweede semester van school is trouwens ook begonnen. In plaats van koken (food preparation) heb ik creative writing (like it), en ik heb “Photo 2”. Julia had fotografie alleen voor het eerste semester, maar ik heb het het hele schooljaar. Sommige klassen zijn dus een beetje anders. Je moet weer opnieuw aan je klas wennen, of er zitten een paar andere mensen in je klas.

Tijdens fotografie zijn veel van “mijn groep” nog steeds in de klas. We hadden een opdracht, en een meisje van mijn klas had deze foto genomen. En het teken in de hoek onderin; we hadden een project voor creative writing. We moesten een blog/website maken, en dat was de titel of mijn blog. :)


Valentijnsdag
Ook in Amerika vieren ze natuurlijk Valentijnsdag. Het is grappig om te weten dat ze het ook in Finland hebben, maar dat het daar meer om vriendschappen gaat, dan dat het gaat om “de stille aanbidder”. De dag voor Valentijnsdag hadden we het gevierd met Tosia en Colin, en Julia natuurlijk. Tosia bestelt altijd een grote koek met “frosting” voor Colin en we hadden dat met z’n allen opgegeten. Zo lekker!!! Het was zo groot als een taart, maar dat van koek. :)
Tosia en Colin hadden kleine cadeautjes voor ons.
Februari de 14e, toen ik naar school ging, kreeg ik ballonnen tijdens het eerste lesuur en tijdens fotografie moest ik voor model spelen, omdat ik zoveel ballonnen had. Iemand had de foto bewerkt en ik vond dat het er best koel uitzag. :)


Gefilmde update:
http://www.youtube.com/watch?v=wwraymcB7KE&feature=youtu.be

Voetbal
We hadden onze voetbalfoto’s trouwens binnengekregen die we konden bestellen. Tijdens de “voetbal fotoshoot” mochten we een pose kiezen, zodat het niet de “vrouwelijke mannenversie van een voetbal foto” is. Ik ben blij dat ik het besteld heb! Wat trouwens grappig is, alle meiden tutten altijd (een beetje) (soms heel erg) op voor foto’s. Haha. :)

Oh! En misschien niet echt heel erg interessant, maar Corinne is terugverhuisd! Haar ouders vonden er niks aan in Georgia, dus ze zijn teruggekomen. Ze wonen nu ergens anders, maar toevallig genoeg was vandaag haar eerste dag op Wiregrass.. opnieuw.. :)

Kermis
Natuurlijk heb je ook een kermis in Amerika. De typische films hebben vaak dat de jongen een (grote) beer wint voor het meisje, en dat je een vis kan winnen, veel zoetige dingen om te eten, etc. etc..
Dus ik ging ook naar de kermis; the Florida State Fair. Ik hou van de kermis en het is (denk ik) overal (ongeveer) hetzelfde. Je gaat erheen, hebt het gezellig en achteraf realiseer je dat je je geld hebt weggegooid aan nutteloze dingen. Maar I still love it!
Wat trouwens grappig was, was dat veel attracties hetzelfde waren! Zo was een een “de booster”, maar had het een andere naam, net als “de muis”, die naam was denk ik precies hetzelfde.. en gewoon vanalles. Wij hebben suikerspinnen enzo op onze kermis. En churros! Trouwens, ik had gefrituurde dingen geprobeerd daar, zoals gefrituurde oreo’s en gefrituurde pop tarts. Ze hadden meer rare dingen, trouwens. Een donut-burger, gefrituurde cola, en er was veel meer maar daar kan ik even niet opkomen.



Ijshockey wedstrijd nummer twee
Hockey is echt superleuk om te bekijken. Iedereen is vrolijk en schreeuwt mee en het gevoel van een stadium is gewoon geweldig. De Tampa Bay Lightning won, opnieuw!

Met Julia en Scott (Colin’s vriend)

Onze plaatsen zijn geweldig. Je zit hoog genoeg om het hele veld goed te kunnen zien, en niet te ver er vanaf zodat je helemaal niks kan zien/mensen herkennen.


“Spirit week number two” (maar dan niet echt)
Het was weer een soort Spirit week. De hele maand Februari stond in het teken van “Black History”, dus door de gangen klonk muziek op maandagen, en het morgen nieuws stond ook in het teken van Black History. Trouwens, ik weet niet of ik het daar ooit over heb gehad: de ochtend shows. We bekijken dat het eerste lesuur (de nieuwtjes, etc.) en dan zijn we helemaal up to date.
Hier is een link waar je een “aflevering” kan bekijken:

http://wrhs.pasco.k12.fl.us/Wiregrass_Ranch_High_School/Ranch_News_12/Entries/2012/2/21_Flag_Day!.html

Maargoed. Het was dus maandag, en het was vlaggendag. Ik was het eigenlijk vergeten, dus diezelfde ochtend had ik even snel op mn shirt geverfd, maargoed. Niet veel mensen deden trouwens mee, omdat zij er of niet van wisten, of ze vonden het gewoon stom dat de school twee keer per jaar een spirit week willen houden. Ik vond het wel leuk, maar deed verder niet echt serieus mee. Maar dat maakt niet uit. Julia en ik waren in ieder geval in Finse en Nederlandse kleuren. Trouwens, wat ik eerst echt niet wist, was dat Finland in het Finlands “Suomi” is. Maargoed. :)



Tosia’s kookkunsten
Zoals ik al vertelde in de video, ik eet gezonder hier. (Vanwege de halve marathon, dat al over drie weken is, omdat ik altijd zoete dingen eet, en omdat ik wilde weten of ik eigenlijk echt een keer zonder kan en gewoon gezonder kan leven.) Dus ik probeer dit voor een maand: geen gefrituurd eten, en alleen maar 1 keer per week iets zoets. Dus afgelopen week had Tosia haar lekkere cake gemaakt.
Gram crackers, met vanille vla en dan een chocolade topping. Klinkt echt heel simpel, maar het is zo lekker! Dus dat was mijn zoetigheid van de afgelopen week.



Sea World
Afgelopen weekend gingen we trouwens ook naar Orlando. We gingen naar Sea World, en ik houuuu van theme parks! Haha. Het is altijd leuk om een park te bezoeken en gewoon rond te lopen. Sea World is echt heel erg leuk en zeker waard om erheen te gaan. Er zijn twee leuke achtbanen (bij 1 lig je op je buik) en er zijn shows met de dieren. Denk dat het wel genoeg is om gewoon een keer in de zoveel jaar te gaan, want op een gegeven moment gaat het toch vervelen.

Lucka, Julia, Ronja en ik! (Lucka is trouwens een nieuw meisje. Ze komt van Slowakije, en “verving” het andere Finse meisje.)

Het was een leuke dag in Sea World!! :)

Dat was het wel zo'n beetje. Ben ein-de-lijk upto date, dus ben van plan om gewoon snel weer bij te werken wat ik heb gedaan.
De titel van deze update, ik meen het.

Amerika, i love you!

XO

Reacties

Reacties

Oma

Leuk verhaal weer .Het zal mij benieuwen of je het vol houdt snel te schrijven,Van wie had je die ballonnen gekregen? Van Brannon?Ik wacht op het volgende verhaal. Liefs van oma.xxxxxxx

Phylicia

Ja, van Brennan! Had ik dat niet in de video verteld? Ik dacht dat ik dat zei, maar ben dat blijkbaar vergeten!

Ans

Jeetje jij hebt het echt naar je zin daar he? Wil je nog wel terug naar ons kleine landje?

Groetjes Ans

Mama

Weer een leuk verhaal. Heb de filmpjes ook even zitten kijken. Was weer erg leuk, alleen lukte dat helium niet helemaal. Grappig zoals jullie elke dag het "nieuws" te zien krijgen. We wachten weer op je volgende verhaal.

Mama

Die foto met die ballonnen is ook super mooi. Echt heel erg leuk.

Danni

Heeee Phy!
Ik had dit verhaal nog helemaal niet gelezen! :O
Cry.
Maar vettttt cute van al die cadeautjes van Brennan! Had jij hem nou ook wat gegeven? Echt een leuk filmpje ook weer! En ik ben jaloers op je Sea World. Maar goed. Hahahaha. :)
xxxxxxxxxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active