Winter break in the USA

Yay! Het maakt niet uit waar je bent, vakantie voelt OVERAL lekker. Haha. Even geen school en dagelijks leven! :) EN kerstvakantie is gewoon altijd heel erg gezellig!



Tijdens de kerstvakantie, mensen vanuit Italie kwamen naar Tosia en Colin's huis om daar kerst te vieren. Wie waren ze? Fra (Franciesca from Italy, she was Tosia and Colin's first exchange student who was there 3 years ago), Paola (Fra's mother) en Alberto (Fra's boyfriend). Natuurlijk was Fra hier al geweest, en ze woonde hier voor een halfjaar, maar ze vonden het allemaal geweldig om hier (weer) te verblijven. En of course! Who wouldn't?!!


With Grandpa B, Christmas eve

Dus, de eerste avond, Christmas Eve, hadden we lekker gegeten; Shrimp, met lekkere aardappelen iets, en het was echt lekker! :) I love food. Haha. Tosia had iets te zeggen over iedereen; de grappigste momenten van... en dan iemand/een naam. Het was leuk om daarnaar te luisteren. :) En ook gewoon leuk om het te vertellen! haha.

Grandma G (Gina) had koekjes gemaakt. Het zijn echt 'Gina's koekjes', want zij maakt ze altijd, en ze zijn zo lekker! Ze zien er ook heel vrolijk uit en je kan er zo 100 van opeten. Dus speciaal voor kerst had ze een hele bak gemaakt, zodat iedereen ze kon proeven/eten/ervan genieten!


Ziet er leuk uit, he?!

Na het ete, en we vol waren, gingen we uitbuiken en later op de avond openden we onze cadeautjes. Al het Christmas shopping was achter de rug, en nu konden we ze ('weer') open maken. Oh my gosh, i had soooo many presents!!

Ik was echt heel erg verwend, haha! Trouwens, wat ik me soms afvroeg, hoe zit het met Santa? Welke cadeautjes geeft hij? Natuurlijk verschilt dat per familie, denk ik, maar Tosia en Colin deden het zo: De cadeautjes onder de boom waren van ons. Wij kochten, pakten ze in, en deden ze onder de kerstboom. We mochten ze open maken tijdens Christmas Eve. Colin was trouwens anders gewend toen hij jonger was, want toen opende hij ze altijd de volgende ochtend. Dan stonden ze vroeg op, en zeiden ze; Oh! De kerstman heeft dit gedaan! Er is een vriendin van Julia, en zij vertelde dat 1 vriendin (Amerikaans) om 5 uur 's ochtends op staat om de cadeautjes open te maken. Oh my gosh, zo vroeeeeg! Haha. Maargoed, gelukkig deden wij dat niet. Dus wij hadden onze cadeautjes open gemaakt, en waren gewoon gezellig aan het doen, en toen we naar bed gingen waren Tosia en Gina de stockings aan het klaarmaken voor Santa.


(Op deze foto zijn ze al gevuld, maar dit was de volgende dag.)

Dus voordat we naar bed gingen, wilden Julia en ik eigenlijk koekjes en melk voor Santa achterlaten, wat alle kleine kinderen doen, maar ik eigenlijk nog nooit gedaan heb. Hahaha, Santa kreeg van ons alles in het roze. Haha.



Dus de volgende dat, eerste Kerstdag, hadden we cadeautjes toen we wakker werden, vanuit de stockings. Echt serieus, MEER CADEAUTJES! Ik dacht al dat ik veel had gehad, maar mennn! Ik had nog meer!! Die dag waren we gewoon een beetje 'sloom' aan het doen. Het was trouwens zo raar dat de winkels gesloten waren.. Dat was echt heel irritant. Ik denk dat ik een beetje ben verwend met dat een zondag niet een 'winkel-zondag' is. De winkels hier zijn ALTIJD open, en i love it! En sommige zijn 24/7! I love that! Maargoed, tijdens kerst waren zulke winkels open tot 13:00 ofzo, en dan waren er ook tankstations, maargoed. Daar kan je niet alles-alles krijgen!

Dus we waren in de achertuin, gewoon gezellig aan het doen. En toen zeiden ze dat ik te veel praat... :(


Haha, i know dat ik dat soms doe. Maar dit was wel raar. Zelfs de Italiaanse mensen vonden dat, ookal hadden zij mij maar net ontmoet! haha. :)

Van al het eten tijdens Kerst kom je natuurlijk lekker aan. Niet dat me dat zoveel kan schelen, want ik had nog voetbal, en rende soms nog met Tosia, maargoed. We gingen lopen. :) In Kerst-stijl, of course!



Tijdens de kerstvakantie ging Corinne trouwens verhuizen.. Bok... Ik hielp haar de avond voordat ze naar Georgia zou verhuizen, met het inladen van de dozen. Dat was wel raar eigenlijk. Het is ook raar dat je je realiseerd dat je echt een goede vriendin erbij hebt. En dan gaat ze eerder weg dan jou.



Gelukkig heeft Corinne het echt heel erg naar haar zin in Georiga! En we schrijven elkaar, dus dat's ook koel (en volgens mij heb ik dat echt al vaak geschreven, sorry voor de herhaling!).

Me de Italiaanse mensen hadden we echt heel veel gedaan! Zij waren hier alleen maar voor een paar dagen (iets van 10 dagen denk ik), en je wild natuurlijk zoveel mogelijk doen in een korte tijd! Slapen kan je later wel doen (haha:))

Dus de dagen hierna gingen we naar USF (University of South Florida), we liepen daar rond, en kochten dingen van USF als we dat wilden. Als ik hier was geboren, zou in naar USF willen. :) Haha. Echt serieus, dat is gewoon net een 'kleine' omgeving/stad. Er is vanalles!! En dat alleen maar omdat het een school/college is! En i love de bull overal! :)


En ik moet natuurlijk HELEMAAL naar die school gaan (als ik hier geboren zou zijn) om dit:

O-M-G! Dat is bijna mijn naam! Haha, grapje.

We gingen ook naar het park waar wij al een x heen gegaan waren. We waren toen op zoek naar alligators, but didn;t find them. At least there was a warning!

EN we vonden er 1!

Echt zo raar dat zulke beesten gewoon hier om ons heen zitten. Toen ik nog voetbal training had, zagen we soms een paar (kleine) in het water liggen. Ze deden nooit wat, hoor. Ze zijn niet echt eng, denk ik. Maargoed, voor die grootte zou ik wel echt bang-bang zijn!!

We gingen ook naar een andere 'natuurplaats'. Waarom een 'natuurplaats', nou omdat het een 'powerplant' was. We gingen daarheen, omdat daar dieren om naar te kijken waren. Ik weet het, dit klinkt echt heel dom en niet logisch. Maar omdat ze daar energie/stroom maken, is het water daaromheen warmer. En wat vinden Manatees fijn? Yep. Warm(er) water. Dus we zagen zooo veel bij elkaar! Especially during Christmas, want dan is het ook 'kouder dan normaal' in Florida!

There's nothing to see on this side of the water!


With Colinnnn! :)


And there they are! :)

Nadat we naar deze plek gingen, gingen we naar Panera Bread. I LOVE that place! Alle broodjes/sandwiches zijn zo lekker daar! :)

Zoals je ziet, ze hebben er ook soep! :) Oh, en de sweet tea daar is ook echt heel erg lekker!

AND THEN THERE WAS A SURPRISE!
We gingen naar Miami, voor de jaarsverwisseling! OMG! Ik hou er echt van dat Tosia en Colin zo van reizen houden. Ok, Miami is 'dichtbij', maar toch! Ze hadden er ook voor kunnen kiezen om dit niet te doen! Iets van 6/7 uur rijden, en we waren in Miami. Haha, I was in Miami, B****! :)

Men. I realize, we really did do a lot!

Walking... (Miami really is cool!)

We went to a restaurant;

En ik had daar zooo lekker gegeten! Ik zat zo vol, zeg. ogosh... Dat was echt niet grappig! Wat wel leuk is, ik had daar krokodil geproeft! Weetje hoe lekker dat was?! Echt heel erg lekker!


We gingen 'shoppen'. Gewoon rondlopen, en soms een winkel in, maar het ging niet echt daarom, trouwens. We keken gewoon rond, en gingen mensen kijken. :)


Er was 1 raar persoon dat we hadden gezien. Een oude man, met grijs/wit haar, en een super gebruinde huid, maar met een knal roze speedo. Haha, ge-wel-dig.


We gingen naar de pier... :)

En naar het strand! South Beach!!

Amaziinnggg! We kwame, zoals je ziet, aan op een bijna leeg strand, omdat we nogal vroeg aankwamen. Dat deden we expres. Er was een vlag met allerlei kleuren, waar we in de area lagen, zodat we de plek konden herkennen. Later hoorde ik dat Colin dat expres deed. Want wat bleek? Tosia, Paola en ik gingen een superlange wandeling over het strand maken, en toen we terugkwamen waren we omringt door mannen... Maar die mannen waren niet geintereseerd in meiden, haha. Het was echt suuuppeeeer druk! En iedereen lag super dicht op elkaar! Haha, maargoed. Colin wilde niet dat jongens naar Julia en mij toe kwamen. Haha, yeah right.


Het water was zoooo mooi!


Trouwens, ook in deze foto zit ik in mn kleding. Ik ging zwemmen hoor! Het weer was geweldig! Het is gewoon zoals in Nederland. Het is warm, en het water is koel. En in de zomer is het water hier warm too... Haha. Maar op deze foto waren we alweer klaar met zwemmen. Het was de laatste dag van het jaar, en we moesten ons 'klaarmaken' voor vanavond.

Dus we gingen naar een Sushi plek (in deze kleren, dus dat was echt ge-wel-dig, want het restaurant was best wel.. netjes, en wij stonken naar viswater), en gingen daar dineren. Het was zo lekkerrr!!! Loved it! En omdat de Italiaanse mensen hier waren, zaten hun natuurlijk nog erg te denken van; oh, 6 uur verschil. Ik dacht er ook aan, hoor! Die dag! Want in Nederland zou het al het nieuwe jaar zijn, maar niet bij mij! Maar het is toch raar, want ik ben gewoon in Nederland geboren (Duh). Maar tijdens het eten kregen ze telefoontjes en smsjes, en het ook was 2012 in Nederland!! :) Zo raar, eigenlijk, haha! De tijd gaat zoooo snel!
Na het eten, gingen we naar de hotelkamer.


Toen we onszelf hadden opgefrist, waren we klaar voor het nieuwe jaar! We hadden de tv aanstaan, dus we zagen 'the ball drop' in NYC op tv. :)

Op deze foto ben ik een foto aan het uploaden op Facebook en twitter voor mensen (in Nederland). Of iig, ik probeerde het. Want het lukte eerst nietecht omdat de telefoon natuurlijk meer wordt gebruik tijdens de jaarswisselingen!

Dus we waren gewoon gezellig aan het doen, hadden pizza besteld, en toen het tijd was, aftellen, elkaar gelukkig nieuwjaar wensen, en naar vuurwerk kijken vanuit het hotelraam. In Nederland is dat een stuk meer!!! Maar omdat Miami een grote stad is, was het meer dan als we in Wesley Chapel waren gebleven, denk ik. :) Ik denk ook dat het niet echt 'normaal' is om vuurwerk zelf te kopen. Maar dat weet ik allemaal niet zeker.
Het was het nieuwe jaar, en ik was/ben er helemaal klaar voor! De tijd gaat trouwens ECHT heeeeeeel erg snel. Niet normaal!!

Oh, btw, in Miami, er was een hotel, en dat vond ik wel grappig! Waarom? Nou, daarom:

:)

En toen was het weer tijd om terug naar Wesley Chapel te gaan.
En in onze omgeving is er natuurlijk ook genoeg te doen! We gingen (weer) naar Tarpon Springs. Maar dit keer naar een Grieks restaurant (loved it),


Nadat we hadden geluncht gingen we naar een aquarium. Ik had nooit gedacht dat ik een vis zo schattig kon vinden!!!


Maar het ging niet alleen om die vis. Het was een 'show' waar een man de 'visjes' ging voeren. Sommige 'visjes' waren een beeeeetje ruig.


Ook leuk; haaien en roggen voeren, slangen aaien, alligators aaien... en dat was het wel zo'n beetje. :)


We hadden trouwens al snel ons eerste 'feestje'/gezellig doen-ding. We gingen naar Tosia's goede vriendin, en OHMYGOSSSSHHH, zij kan zo goed koken! I loved it! Na het eten waren we allemaal zooo vol! Maar alles was zo lekker, dus ik wilde allesproberen! haha..

Me and Julia! <3


Hahaha, exchange students are craaazzyyyyy. :)

Ik denk trouwens dat we allemaal echt heel erg van eten houden, want we hadden smores gemaakt (zooo lekker!)

Je roosterd een marshmallow, hebt een gramcracker, stopt chocolade op de kracker, en dan met de marshmallow. ZOOO LEKKER!

Ook lekker; het restaurant Outback. :)

Ik had daar 'zoete aardappel-patat' geprobeerd. Super lekker!



Dit was probably een van de laatste avonden. 'The crazy Italiens' went back to the cold Italy (back to the snow). Het is zo raar, want de Italiaanse mensen vonden het zo warm toen ze hier aankwamen, en waren er wel aan gewend (beetje). Maar ik vind het weer zo snel 'koud'. Het is echt heel raar! En ik weet dat het in Nederland kouder is, en ik zeg het echt niet om te pesten, maar het voelt zo snel echt koud!! En niet gewoon 'koud-ig', maar echt koud!!
En wij gingen terug naar school, en naar het 'normale drukke leven'. It loooovvveeed the winter break! En het was leuk om weer nieuwe mensen te leren kennen.
Nu heb ik een vakantie adres in Italie, haha. :)

Dus ik kan altijd de warmte opzoeken! :)

Maargoed, dit was een lange update!

XOXO

Reacties

Reacties

Mama

Super leuk verhaal Phy.... Het is nu februari dus je bent aardig bij. Op naar de volgende...

Jamie

Wat leuk dat je alweeer wat geschreven hebt phy :) Ookal zijn de gebeurtenissen alweer een tijdje terug, het is super leuk om te lezen! Als je terug bent in nederland zul je weer erg op je grammatica moeten gaan letten hoor! (als je pabo wilt doen, anders maakt het niet uit hihi)

xxxxx

Oma.

Leuk zo snel weer wat te horen.
Je bent nu aardig bij.
Je beleeft veel daar.
Liefs xxxxx oma.

Jay

Phylies, heb je sushi gegeten? Ik dacht dat je dat niet lustte hahaha

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active