The amazing Honduras

Honduras

Oh my gosh! Voordat ik begin, Honduras is echt een ge-wel-dig mooi land! Ik zou hier echt opnieuw heen willen gaan. De vijfde dag gingen we naar Mahogany Bay, een eilandje van Honduras. Toen ons schip aankwam, zagen we de mooie bergen, bossen, zonsopgang en we voelden de koele wind. Wie wordt nou niet verliefd op een land als je dit ziet als je er net binnenkomt?


We liepen een ander bootje op vanaf het cruise schip. Deze boot vaarde echt snel! Grote golfen waren er achter de boot. De mensen die op het schip werkten droegen geen veiligheidsvesten en op de boot zelf waren er ook geen te vinden. Beetje vreemd. In Nederland (en de andere bootjes waar we al op geweest waren) zouden er op zijn minst 1 zijn.


Toen we het eiland opkwamen kregen we een korte instructie en toen mochten we het water in. We hadden namelijk 2 snorkelexcursies tijdens de cruise. OH MY GOSH! WAT IS HONDURAS MOOI!!! Ik zou daar echt opnieuw heen willen gaan en dan gaan duiken ipv snorkelen. Niet dat dat niet mooi was, hoor, maar ik wilde meer zien! Het koraal was zo veel mooier dan in Belize. Belize was “grijs” vergeleken met Honduras. Soms moest je trouwens wel uitkijken, want doordat het water soms hoger en soms lager was door de golfen, kon je soms echt heel erg dichtbij het scherpe koraal zwemmen. Dat kon best “engig” zijn, want het is niet echt een lekker idee om lekker te bloeden als je nog verder wilt zwemmen. Ik heb me alleen maar 1 keer gestoten tegen het koraal. Heb niet gebloed, maar het er wel een paar kleine littekentjes van over. Maar dat is een leuk aandenken, toch?

Wat ook echt ge-wel-dig was, was dat de grond afliep. Het was donkerblauw in de verte. Daar waren vast en zeker grotere vissen, schildpadden en haaien. Het trouwens helemaal geen haai of grote vis gezien (dat “in het wild” leefde). Beetje jammer. Het was vast wel een beetje engig geweest, maar ik wilde het eigenlijk wel graag zien! Maargoed, maybe next time! De vissen waren trouwens ook zo veel mooier en kleurrijker!


Na het zwemmen ging ik rondlopen. Het was zo ontzettend mooi! De camera ging natuurlijk mee!


Palm tree


:)

Wat ik niet wist, tot die dag, is dat er aapjes rondlopen! In het wild! Zo ontzettend schattig! Natuurlijk gaan die niet dichtbij de mensen zitten, want ze zaten in de bomen, maar echt zo ontzettend cute!

Op het eiland waren trouwens ook veel “rescue animals”. Dus er waren tropische vogels, katachtigen, etc. Ze hadden echt heel veel daar!


Toen gingen we lunchen. Heerlijk gegeten: “typische Honduras recepten”.

(plantain chips, chicken, salad, sea bass)

We gingen nog even wat rondlopen, zagen een schildpad (waren niet letterlijk in de vrije natuur),

gingen naar de winkeltjes en toen was het tijd om het schip weer op te gaan. We vaarden naar de plek waar ons schip was geboeid, (zo noem je dat volgens mij?) gingen even andere winkeltjes in en gingen het schip weer op.
Na het opfrissen gingen Julia en ik weer naar club O2. We hadden een leuk spel: “Scavenger hunt”, de jongens tegen de meiden. We kregen een lijst met voorwerpen en wij moesten dat over het hele schip gaan zoeken. Dus wij meiden gaan opzoek naar alle dingen en willen sneller zijn dan de jongens. En, of course, de meiden winnen. :) Dit is een van de dingen dat we moesten vinden:


4 beren!
Na het spel hadden we een “dining break” (die we altijd hadden rond etenstijd). Julia en ik gingen zwemmen met Marquis, maar daar was het toch eigenlijk te koud voor. En ze vulden het zwembad met het zoute water. Niet echt ge-wel-dig.
Toen de club weer was gesloten die avond, gingen we weer gezellig doen. Ik was alleen zo ontzettend moe! Het had met echt “geraakt” die avond (It really hit me!) Ik was zo moe dat, toen we gewoon sloom aan het liggen waren op de hangmatten en lounche stoelen, ik in slaap viel, while laying on a hammock, en viel er vanaf. Had het niet eens door, hoor. Sliep gewoon verder. Dus toen Julia en de anderen mij op een stoel hadden gelegd, besloten ze dat het vast wel tijd was om naar bed te gaan. Iedereen werd steeds vermoeider. (Is that even a word?)

Maar het was een geweldige dag, hoor!

xo

Reacties

Reacties

Danni

Phyyyy,
Mooiieeee fooooto's! Echt wauwie.
En leuk dat je twijfelt over sommige Nederlandse teksten, haha, dat vind ik leukie. ;p
xxx

ron

het is geankerd in plaats van geboeid

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active