Cayman Island

Cayman Island

Het laatste land dat we gingen bezoeken was Cayman Island. We hadden een excursie geboekt dat we daar met stingrays (roggen) en dolfijnen gingen zwemmen. De roggen waren in het open water en de dolfijnen waren in water dat was afgesloten van het andere water.
Dus die ochtend stonden we weer rond een uur of zes op, en gingen we ons omkleden en naar het buffet te gaan om te gaan ontbijten.

Toen we klaar waren, was het schip bijna zover om ons eraf te laten. We gingen een bus in en reden naar de plek waar de dolfijnen waren. De bus reed trouwens aan de linkerkant van de weg, want Cayman Island used to be an English colony. Maargoed, dat was dus wel grappig. Toen we daar aankwamen liepen we eerst door een soort tuin. Er waren papagaaien en andere gevogelte. Wat trouwens erg grappig was, was dat er daar kippen “in het wild” rondliepen.


We gingen een boot op en vaarden naar de plek waar de roggen in het wild zwommen. De roggen waren reusachtig, vergeleken met die je ziet in dierentuinen. Het was echt super koel om te doen!

Sommige mensen vonden het eng. Want ze hebben hun “stingers” natuurlijk nog. Als je op ze gaat staan kunnen ze je dus gaan prikken. Julia en ik gingen op de foto met 1 van de roggen.

Zij en Tosia gingen het water wat eerder uit en Colin en ik bleven nog wat hangen. Ik probeerde een grotere rog te pakken te krijgen, maar dat was moeilijker dan wat ze ons vertelden hoe we dat moesten doen. Een man, die op die boot werkte, hielp me en ik had een dikkere rog. Hij zij dat ik best “Lucky” was dat ik een grote zoals die in mijn handen had. En ik was niet alleen “lucky” dat ik dat beestje in m’n handen had, Julia had foto’s genomen terwijl wij nog in het water waren! Ik wist dat niet totdat we haar foto’s bekeken. Maar dat ding was echt hartstikke zwaar! Zou je echt niet denken, wanneer je ze gewoon ziet zwemmen!

Toen de boot weer terug ging, kregen we een interactie met de dolfijnen. Echt hartstikke leuk! Zo knap wat ze die beestjes kunnen aanleren!


Die avond waren we natuurlijk weer gezellig aan het doen en we bleven op tot een uur of 3… Gosh, wat werd ik moe…

xo!

Reacties

Reacties

Danni

Wauwwauwwauw.
Dat water, DIE DOLFIJNEN. OMG. liefffdee.
Echt super koelie Phy,
xxx

Sharon

Oh die foto met de dolfijn!!! gaaf!!!!! en roggen zijn ook schattig :P
x

ron

gaaf die foto met die rog,dat is trouwens familie van de haai wist je dat?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active